Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Bıçak Sırtı - Michelle Hodkin || Kitap Yorumu

17:01 Keiradaisy 0 Comments Category : , , , , ,



michelle hodkin


Dikkat sevgili okurlar ilk kitabı okumadıysanız bu yorum size spoiler verecektir. Uyarmadı demeyin.

“Başka biri haline gelmek mümkün müdür?”

Kendini deli sanan ama öldürme gücüne sahip olduğu ortaya çıkan Maya Dyer geri döndü! Noah’yı da beraberinde getirdi tabii ki.

İlk kitapta enkaz altında kalan Maya hiçbir şey hatırlamıyordu. En yakın arkadaşı, sevgilisi ve sevgilisinin kız kardeşi ise kurtarılamamıştı. Bir süre hafıza kaybı ile uğraşan Maya, her yerde ölen arkadaşlarını görmeye başlamış,  gün geçtikçe delirdiğini düşünmüştü.

Başka bir şehre taşınmış, okulunu değiştirmiş ve Noah ile tanışmıştı. İyileştirme gücü olan, onun sesini enkaz altında duyan Noah ile...  Her şey yerli yerine oturunca babasının avukatlığını yaptığı adamın katil olduğunu düşünmüşler, bunu durdurmaya çalışmışlar ve Maya hayatını değiştirecek olan kararı vermişti. Kitabın sonunda ise her şeyi itiraf etmek için polise gitmiş olan Maya, eski erkek arkadaşı Jude ile karşılaşmıştı.  Kolunda bir saatle...

Olaylar olaylar. İlk kitabı, ikinci kitap çıktıktan sonra okuduğum için çok şanslı buluyorum kendimi. Yoksa ben meraktan çatlar, diğer kitap çıkana kadar da tüm olayları unutmuş olurdum.

“Rhode Island’daki terk edilmiş akıl hastanesinin çökmesine ve en yakın arkadaşın Rachel ile Jude’un kardeşi Claire’in içeride sıkışmasına senin sebep olduğunu söylemişsin. Jude’un sana cinsel tacizde bulunduğunu ve bu yüzden onu öldürmek istediğini, seninse kurtulduğunu anlatmış, ardından da Jude’un da polis merkezinde olduğundan söz etmişsin.”

Mara yine nerede olduğunu bilmeden uyanıyor. Üstüne Jude’u gördükten sonra neler olduğunu hatırlamıyor. Bu sefer uyandığı yer ise Lilian ve Alfred Rice Psikiyatri Bölümü. Yani bir akıl hastanesinde.  Yani bu sefer uğraşacağı çok daha büyük sorunları var. Buradan kurtulmalı, ailesinin yanına dönmeli ve onları Jude’dan korumalı. Müthiş bir kitap sizi bekliyor anlayacağınız.

“Bazen en gizli sırlarını yalnızca yabancılara söyleyebilirsin.”

Kitabın konusunu böyle uzun uzun anlatabilsem keşke ama en ufak detayı bile önemli buluyorum. Sadece şunu söyleyeyim bir sahnede polis merkezi görüntülerine bakıyorlar ve Daniel orada bir şey diyor tabii ben şok. (Ne güzel anlattım değil mi?)

Kitabın kapağına bayıldım. İlk kitapla çok uyumlu buldum. Ve renkler! Belki bu aralar duygusal olduğumdandır ama kapaktaki resim çok anlamlı geldi bana. Bakmak bile hüzünlenmeme neden oluyor. Yazı stiline de çevirmenin yazımına da bayıldım. Zaten kitabın konusu mükemmel. Çok fazla mükemmel diyorum ama gerçekten öyle. Bu kadar abartıldığına değiyormuş.

Kitapta bazen Mara’ya sinir oldum. Bazı hareketleri hoşuma gitmedi ama çabuk toparlanan bir arkadaş olduğu için sıkıntım yok. Sinem’in de dediği bu seri şu anda benim favorim!  Hepimize bir Noah nasip olsun.


Amin.


michelle hodkin



RELATED POSTS

0 yorum