Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Gezgin Kitap Kardeşliği ile Blog Turları #21 || Bir Artı Bir - Jojo Moyes || Yorum

21:30 Keiradaisy 0 Comments Category : , , , , ,

jojo moyes


Herkese merhaba! Yeni turumuz Pegasus Yayınlarından Bir Artı Bir kitabı. İlk kez Jojo’nun kitabını okudum. Birkaç kişi Jojo’nun güzel olmadığını söylemişti. Bunun yanında paylaştığım resmi görünce kuzenim arayıp bir güzel azarlamıştı beni. Kendisi Jojo hastasıdır ve bunu inat için yaptığımı iddia etti (aaa yapar mıyım hiç). Hem bundan dolayı hem de kötü yorumları takmamam gerektiğini öğrendiğimden beri kitaba önyargıyla başlamamaya karar verdim. Sonuç: Beş üzerinden beş.

Ancak en mutsuz çocuğun kadar mutlusundur.

Kitabın turunu nasıl aldığımızı da anlatayım hadi. Bizim kız Sinem, fuar için İzmir’e gelince beraber fuara gittik işte. Ben istemedim de o lütfen gidelim sensiz olmaz falan dedi, sürükledi beni, gittik fuara. Yoksa ben yeminliyim kitap almayacağım diye (yalnız nasıl yalan atıyorum şu an). Gittik, direk Pegasus’a dadandık biz. Mesut Abi ile konuşalım diye kaç kere dolandık orayı bilmiyorum. En sonunda amacımıza ulaştık. Uzun uzun konuştuk, gerçekten çok samimi biri. Rosie Projesi’nden sonra bir tur daha yapmak istediğimizi söyleyince kırmadı bizi ve Bir Artı Bir’i almış olduk.

“İnekler Kulübü’nün ilk kuralı. İnekler Kulübü diye bir şey yoktur.”

Jess Thomas, kızı ve üvey oğluna bakmak için ve kendisini terk edip giden bir kocası olduğundan dolayı temizlik işleriyle ilgileniyor. Temizlik yaptığı evlerden birinde ise Ed yaşıyor. Hisse senedi ile ilgili bilgi verdiğinden dolayı işi tehlikede olan, işini geçtim hayatı tehlikede olan bir adam. Tabii bu dertleri arasında evini temizleyen kişilere karşı saygılı olma konusunu unutup gidiyor ve kaba bir adam oluyor.

“Benim hayatımda bir artı bir olayına yer yok.”

Jess ise başı zaten bir sürü olayla dertteyken Ed’i takacak durumda değil. Oğlu kabadayılardan dayak yerken, matematik dâhisi olan kızı için yeterli parayı bulup onu özel okula yazdırmak zorunda. Yaşadığı şeylerin (ve abisinin yaşadıklarının) başına gelmemesi için bunu yapmalı. Kaderin bir cilvesi sonucu ise Jess, kızı Tanzie, oğlu Nicky, ciddi şekilde gaz çıkarma problemi olan köpekleri Norman ve bunu neden yaptığını kavrayamayan Ed ile beraber bir yolculuğa çıkıyorlar. Amaç matematik olimpiyatlarını kazanıp okula yetecek parayı elde etmek.  Sonuç: Güzel mi güzel bir aşk romanı. Sadece aşk da değil sevgi, aile, huzur…

“İyi görünüyor değil mi?”
“Hayır. Biri onu eşek sudan gelinceye kadar dövmüş gibi görünüyor.”

Çok güzel harmanlanmış, film tadında bir kitap. Kendimi film izliyormuş gibi hissettim, zamanın ne kadar çabuk geçtiğini anlamadım ve daha ilk günden kendimi 350. sayfada buldum.  Kitap her karakterin düşüncelerinden anlatılıyor. Karakter geçişleri çok iyi, başta kimin olduğu yazmasa bile anlayabilirsiniz kimin olduğunu. Kapağı da çok şirin ve sade.  Kesinlikle okumanızı öneririm, sıcak ve sevgi yüklü bir kitaptı. Araba yolculuğuna çıkasım geldi. Yanında artı bir Ed ile.

bir artı bir

RELATED POSTS

0 yorum