Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Kitap Yorumu: Gözlerindeki Canavar - J.M. Darhower

22:42 Keiradaisy 5 Comments Category : , , , , , ,

yabancı yayınları

Karissa, üniversite birinci sınıfın ikinci döneminde onunla karşılaşıyor: Ignazio Vitale…
Daha sesini duyar duymaz ilgisi artıyor bu adama, Vitale’yi gördüğü an ise kalbi artık ona ait olmaktan çıkıyor.

Karissa’nın beyaz atlı prensi aslında hiç de göründüğü gibi değil. Onun sırları var. O aslında bir canavar. O gerçekten kötü bir adam.


Seni uyarıyorum. Ben iyi bir adam değilim, Karissa ve asla da olmayacağım. Sakın beni düzeltebileceğini ya da bir gün değişeceğimi düşünme. Öyle bir şey olmayacak. Şunu anlamak zorundasın: Eğer bu iş daha ileri giderse, eğer kalmamı istersen bir gün çekip gitmene izin vermeyeceğim.”

Eğer kötü gibi görünüp daha sonradan iyi olduğu ortaya çıkacak bir karakter bekliyorsanız çok yanılıyorsunuz. Vitale kötü ama ne kadar acımasız olursa olsun o aşık bir adam. Herkesin canını yakabilir. Karissa hariç.

Of bu kitabın ikincisi bir an önce çıksın lütfen. Belki biliyorsunuzdur bu kitap internette baya olay oldu. Kız tecavüze uğruyor da yok bunu okuyan aranıyor da. İster istemez ben de kitabı okurken bu mantıkla başladım. Bak dedim kız tecavüze uğrayacak. Ve arkadaşlar son sayfalara geldiğimde ben hala tecavüz bekliyordum.

… Adı Ignazio Vitale idi. Ve aklımı başımdan alan, beni elde eden ve eriten kişi Naz’dı. Gerçek Ignazio’yu tanımam uzun sürmemişti ve Vitale ile karşılaştığımda ise kaçıp gitmek için artık çok geçti.
Sanki daha önce kaçabilecekmişim gibi…”

Şimdi fazla detaya girmeden o olay olan yerlerin açıklamasını yapacağım. Bundan sonrası pek spoiler olmasa da yine de biraz detay içeriyor o yüzden okumak size kalmış. Açıklama bittikten sonra da biraz alıntı ekleyeyim çünkü iki sayfalık alıntı çıkardım.
Evet en çok abartılan yere geçmeden önce yaş mevzusuna gelelim. Aralarındaki yaş farkı çok mantıklı bir nedene dayanıyor. Eğer böyle olmasaydı yazarın tüm kurguyu değiştirmesi gerekirdi. İlk ben de iyi bakmamıştım yaş farkına ama bu bir kurgu ve bu kurgu için yaş farkının fazla olması gerekiyordu.  Hani birkaç yaş daha oynatabilirdi aralarında ama fazla yakın olamazdı yaşları her ne olursa olsun.

Geldik esas konumuza. Ne çok not aldım bu konu hakkında kitabı okurken anlatamam. Tecavüz. Okuduğum yorumlarda adam kıza tecavüz ediyormuş. Böyle bir şey yok. Kısaca olayı özetleyeyim kitapta bdsm var. Ama çok ağır bir şekilde değil. Kitabın her sayfasında da yatak sahnesi yok diğer kitaplara göre.

Bdsmde güvenli bir kelime vardır. Kelimeyi söylediğin zaman karşındaki durur. Bdsm ile tecavüzü karıştıran bir milletimiz var. Dur, yapma değil o kelimeyi söylediği anda duracak bir adam var kitapta. Adam da diyor diren bana karşı diye. Kız ilk panik yapıyor ama o da bilincinde sözcüğü söylediği anda duracağının. Ve ikisinin de hoşuna gidiyor bu. En son baktığım zaman karşılıklı rıza ile yapılan oyunlar tecavüzden sayılmıyordu. Hele okuduğum aranıyorlar, yoldan geçeni al sana tecavüz etsin diye okuduğum yorumlar kanımı dondurdu. Elbette ki bazı insanlar bundan hoşlanıyor, fantezileri var bu demek değil ki bu kitabı okuyan bundan hoşlanıyor ya da aranıyor. Okuduğunu anlamadan insanlara yapılan, hele okuyuculara yapılan bu kadar iğrenç yaklaşımların hiçbir şekilde mazereti olamaz. Ben kitabı okudum. Beğendim. Çok güzeldi. Notu kıt arkadaşım canımcım Hilal bile yüksek puan verdi kitaba. Bu demek değil ki bize yapılsa bundan hoşlanacağız. Hadi diyelim hoşlandık bundan kime ne. Karşımızda sevdiğimiz, biz sözcüğü söylediğimiz anda duracak güvendiğimiz bir adam ve karşılıklı rızamız var. (hemen de koydum kendimi kızın yerine :P )

SPOILER BİTTİ. İşte böyle canlar. Bir kendiniz okuyun kitabı öyle karar verin. Çünkü yorumlardan sonra ilk söylediğim şey bu kitabı okumam gerektiği oldu. Herkesin görüşü farklı farklı sonuçta. Kitabı sevmediğinizi dile getirmekte özgürsünüz ama hiçbir şekilde kitabı sevenlere hakaret etmeye hakkınız yok. Zevkler tartışılmaz sonuçta. Bir de sanırım şu +18 yazmıyordu olayı var. Gerek görmedim ben buna. Tarihi aşk kitaplarımın hiçbirinde +18 yazmıyor ki onlarda bu kitaptakinden daha çok sahne var. Hatta bazılarında yatak sahnelerini çıkardın mı hiçbir şey kalmıyor.

Neyse daha diyecek çok şey var ama bu kadarla sınırlı tutuyorum kendimi. Kitabı okuyun kesinlikle öneririm. Biraz daha ilginizi çekmek için şimdi alıntıları veriyorum size buyurun.

“Senden hoşlandığımı düşünüyorum ve bu, benim için bir sorun.”
“Bu, neden bir sorun?”
“Çünkü ben insanlardan hoşlanmam.”

yabancı yayınları

“Beni dövmeye falan kalkmayacaksın, değil mi?”
“Sana asla vurmam. Ve sen istemedikçe asla canını yakmam.”

yabancı yayınları

“Sana bir dört işlem problemi soracağım.” Dedi.
“Dinliyorum.”
“Eğer Naz uykudan vazgeçerse ve Karissa çırılçıplak soyunursa, güneş doğana kadar Naz ona kaç orgazm yaşatabilir?”

yabancı yayınları

“Şeytanla mı?”
“Santino… İblis olduğuna kesinlikle eminim.”
“Saçmalık,” dedi Naz. “O adam sinir bozucu bir hamamböceği sadece.”
“Evet, öyle. Bu durumda umarım biri onu ezer.”
“Ne istediğine dikkat et, tatlım.”

yabancı yayınları

“Benim güzel, küçük hapishane kuşum.”

yabancı yayınları

“Ne istersen,” dedi. “Söyle yeter.”
“Jamponlu çizburger.”

yabancı yayınları 

Belki de masal yanlıştır.
Belki de Külkedisi sonsuza dek mutlu yaşamamıştır.
Belki de gece yarısı olduğunda oradan kaçmak istemiştir.
Belki de prensi buna izin vermemiştir.
Benimki vermedi.




RELATED POSTS

5 yorum

  1. Yorumu ve diger yorumlari okuyup kitabi okumayan biri olarak basta kitabin artik herkes okuyup yorumladigi icin vazgecmistim..en azindan bir iki ay sonra okurum diyordum ama nedense alintilar hosuma gitti.. sanki.. icten ice romantik ama bunu saklayan biri var gibi esas erkek rolunde... tabi bu dusuncem kitabi okuduktan sonra degisebilir -eger okursam-. Bazilarinin dilinin kemigi hic yok... nerde ne diyeceklerini, dertlerini nasil anlatacaklarini pek bilmiyorlar sanirim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oku :) oku oku oku :D kıramazsın beni biliyorum. Adam kötü gerçekten ama kıza karşı hiçbir kötülüğü yok ve aşık. Kıza hiçbir şekilde zarar vermeyeceğine inanıyorum ben.

      Sil
  2. Adam kaç yaşındaydı? Kitabı okudum ama unuttum yaşını ve çok kafama takıldı?

    YanıtlaSil
  3. Bu tarz önerebileceğiniz başka kitaplar var mı?Gerçekten güzel bir seri:)

    YanıtlaSil