Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Kitap Yorumu: Locke Lamora'nın Yalanları

09:25 Keiradaisy 6 Comments Category : , , , , , , , ,

The lies of Locke Lamora

“Diyelim ki hesapta olmayan gizemli bir çocuk için 
üç bakır ve bir kase sidik ödemeye razıyım.
Çocuğun sorunu ne?”
“Sorunu,” dedi Hırsızbaşı “onu sana satamazsam gırtlağını kesip körfeze atacak olmam.
Hem de bu gece.”

İ-N-A-N-I-L-M-A-Z! Bu kitap için ne söylesem az. Açıkçası arka kapağı okuduğumda Robin Hood’un çakmasını bekliyordum – sonradan böyle düşündüğüm için ağzıma vurasım geldi – ama karşıma bambaşka bir şey çıktı.



Locke’un karakteri başlı başına yetiyor zaten. İlgi çekici, cesur, dahi ve azıcık da deli (çoğu yerde bunu azıcık mı olduğunu düşünüp durdum) ve çok usta bir hırsız.  Kitap size birçok duyguyu birden yaşatıyor. Ahanda onlarmış dediğim birkaç sahne, kahkahalara boğulduğum ya da hiç beklemediğim bir olay üzerine kitabı okumayı bırakıp şoku atlatmaya çalıştığım bölümler oldu.  Locke Lamora’nın Yalanları son sayfasına kadar sizi pençesine alacak. Ve benim gibi, bitmesin diye son beş sayfayı günlerce okumayacaksınız. Sindire sindire okuduğum kitaplar oldukça az ve bu kitabı 3 haftada anca bitirdim. Bitmesin diye her gün kendimi birkaç bölüm okuyup bırakmaya zorlamak gerçekten zor oldu.

Kitap hakkında söyleyebileceğim diğer şeylerden biri bir sürü alıntı çıkardığım.  Ama zevki kaçmasın diye yazamıyorum. Tam bölümünde okumanız gerekiyor bazı alıntıları.

Eski bir Camorr atasözü der ki , insan ruhu için değişmeyen tek şey değişimdir; her şeyin, hatta cesetlerle dolu bir tepe kadar işlevsel bir şeyin bile modası geçebilir.

Konuya gelecek olursak kitabın isminden de belli olduğu gibi ana kahramanımız Locke Lamora. Bu çocuğun bir şekilde önce hırsız olduğuna – ve bu sayede Hırsızbaşı’nın yanında kaldığına - daha sonra da başka bir hırsızlık türüne geçerek Zincir’e  katıldığına, kendini geliştirdiğine ve Centilmen Piç olduğuna tanık oluyoruz. Hırsız ailesi ile birlikte Locke kalbimi çaldı. Hırsızlara empati besleyecek kadar hem de. Konuyu her ne kadar uzun uzun anlatıp özet çıkarmak istesem de her bilginin spoiler olmadan anlatılamayacağını düşünüyorum ve bu yüzden daha fazla detaya girmiyorum. Siz sadece bu kitaba bir şans verin. Pişman olmayacaksınız.

“Noksan biri için havaya dökülen bir kadeh içki. Onun şu an nerede olduğunu bilmiyorum ve umarım Böcek hariç hepiniz boğulursunuz.”

Kitabın içeriği hakkında bilgi vereyim biraz da. Normalde önsözlerde çok sıkılırım. Bugüne kadar tüm önsözleri (sıkıntı ile) okumuşumdur. Ama bu kitapta beni güldürmeyi başardı. Önsöz Patrick Rothfus’un ele aldığı “Locke Lamora’nın Yalanları niye benim kitaplarımdan daha iyi” konusunu anlatıyor bize.

Kitabın yazıları ufak ama bu iyi olmuş çünkü bu haliyle bile bazen koluma ağrılar girdi. Çevirmenin de eline sağlık. Cümleler çok akıcı ve anlaşılırdı. Kitap da sevdiğim özelliklerden biri yazarın ana konuya ara verip geçmişte yaşananları bize anlatması oldu. Bu sayede olay hakkında daha fazla bilgi öğrendiğimiz gibi kitabın bizi sıkmamasını da garantilemiş yazar.

“O zaman senin için ölecek.”
“Ila justicca vei cala”
“Adalet kan kırmızısıdır.”

Yazıyı mutlu bir haberle bitireyim. Kitap seri!!!! Locke’a doyamayan ben havalara uçtum. Umarım İthaki bir an önce ikinci kitabı çıkartıp merakımı dindirir.  İngilizcesine mi başlasam ki? Çok heyecanlı O.O


ithaki kitap




Yazar: Scott Lynch
Orijinal Adı: The Lies of Locke Lamora
Yayınevi: İthaki Yayınları
Çevirmen: Cihan Karamancı
Sayfa Sayısı: 581
"Boğazında kanayan bir kesik olsa ve bir hekim o kesiği dikmeye çalışsa Lamora iğney­le ipliği çalar ve kahkahalar atarak geberip gider.
                                    Çocuk… çok fazla çalıyor."                                                                                        
Camorr şehri, tarihi boyunca pek çok soysuzluğa, yolsuzluğa, uğursuzluğa, hırsızlığa tanıklık etmiş, büyülü atmosferinde her birini tek tek sindirebilmiştir; Camorr'un Belası'nın ismi şehrin nemli duvarlarında yankılanana dek…
Camorr'un Belası'nın yenilmez bir silahşor, usta bir hırsız, duvarlardan geçebilen bir hayalet ve fakirlerin dostu olduğu söylenir.

 İşte o efsanevi "Bela" narin yapılı, gözü kara ve becerikli Locke Lamora'dır. Locke kimsenin beceremediği bir ustalıkla zenginleri soymasına rağmen, bir başka efsanedeki büyük okçunun aksine çaldıklarından fakirlere tek bir kuruş bile koklatmaz. Locke'un tüm kazancı kendisi ve isimlerinin hakkını fazlasıyla veren hırsızlar çetesi Centilmen Piçler içindir.

Onların sahip olduğu tek ev olan ve her türlü dümen, hile ve numaralarını gerçekleştirdikleri kadim Camorr şehrinin kaprisli ve renkli yeraltı dünyası, içten içe çürümekte ve gizli bir savaş yüzünden parçalanmaktadır. Tek ayak üzerinde onlarca yalan söyleyen Locke ve çetesi, bu büyülü dünyada bu kez tek ayaklarını bile yere basamadan içerisine düştükleri ölüm oyunundan kurtulmak zorundadır. 

RELATED POSTS

6 yorum

  1. Merhabalar :) Kendi hazırladığım bir etkinliğe seni de mimledim. Yaparsan beni çok mutlu edersin :
    http://partofthebook.blogspot.com.tr/2015/01/etkinlik-kendi-kitabn-yarat.html
    Sevgiler.....
    Partofthebook

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim en kısa zamanda yapmaya çalışacağım :)

      Sil
  2. Çok güzel bir kitaptı yaa. Çoook uzun zamandan sonra 5 puan verdiğim ilk kitap ve bayıldım gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzeldi. İkinci kitabın çıkmasını çok istiyorum. Açık ara farkla 2014'te okuduğum en iyi kitaptı. Güzel kitaplar okudum ama bu ilk sırada

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Kitap incelemeleri yapabileceğiniz, yazdıklarınızı ve izlediklerinizi paylşabileceğiniz bir forum sitesi. Sizi de ailemizde görmek isteriz. http://www.fantastikbilimkurgu.com/index.php

    YanıtlaSil