Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Kitap: Kocan Kadar Konuş - Şebnem Burcuoğlu

23:51 Keiradaisy 2 Comments Category : , , , ,





Adı: Kocan Kadar Konuş
Yazar: Şebnem Burcuoğlu
Yayınevi:  Dex Plus
Yayına Hazırlayan: Esen Gür

Sayfa Sayısı: 218

"Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan
evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun.
Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır,
bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri
olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem
 Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat
 benim anneannem.

Sözün özü, kocan varsa varsın, yoksa da geçmiş olsun. Hele ki bir de 30'una gelip de bekâr kaldıysan bu dünyada yatacak yerin yok!"

Evli misin?
Ya nişanlı?
Sevgilin var mı?
O da mı yok!
Yaş kaç?
Hmm. Anlaşıldı.

Sen en iyisi bu kitabı bir oku. Yalnız değilsin Türk kızı! Senden çok var -ay bunu da yanlış anlayıp trip atarsın sen şimdi. Yok, öyle demek istemedik. Ailen, çevren, eşin-dostun-arkadaşın-kankan, hepsi evlilik lafı ediyor değil mi? Ama zor iş.

Koca bulmak ÇOK zor iş arkadaş…



Bildiğin ay oldu bunu okuyalı ve ben hala yorumu yazmadım. Bu aralar çok streslerdeyim. Bana önerebileceğiniz dershane var mı acaba? Şimdi biraz rahatlayınca - malum finaller bitti - hemen yorum yazayım dedim.

Ben bunu yazana kadar dershaneye de yazıldım arkadaş, benim durum vahim.

Kocan Kadar Konuş'u ilk kuzenimden duydum. O da belli bir yaşa gelmiş ve bekar kalmayı seçmişlerden - eğer bunu okuyorsan sakinleş ondan sonra ara beni - kitabı okuduğu gibi beni aradı, al hemen bu kitabııı tam beni

anlatıyor dedi, kırmadan hemen aldım.

Bu kitap nedennn bu kadar çok seviliyor arkadaşş yeaaaaaa ne varmış bunda diyorsanız biz varız. Ciddiyim, kitapta kaç yaşında olursanız olun kendinizi, olmadı çevrenizi görüyorsunuz. Babaannemden kaç kere "Senin yaşındayken benim kucağımda 2 çocuk vardı," lafını duymuşumdur sayamadım.

Kitap hemencecik bitti, yetmedi, burada bitirilir mi Şebnem abla naptın dedirtti. Kısa bir süre sonra da film haberini aldık o yüzden sakinim şu an. Yoksa basmıştım yazarın evini devamı nerede diye (şaka tabii).

"Karabasan Sokak, Fırtına Apt. No: 13'e hoş geldiniz. Gelin gelin içeri buyrun sizi kızımızla tanıştıralım: 30'una gelmiş ve hala (!) evlenememiş Türk kızımız."

Bizlerde belli yaşa gelememiş kız evde kalmıştır. Kesin yani. Bildiğin cinsiyet ayrımcılığı. Erkek olsan sorun yok ama kız oldun mu... İlla bir sorun arar durur millet. Ya bir rahat olun, sakinleşin. Belki kariyer yapmak istiyor kız. Ne? Otursun mu oturduğu yerde. Ne ayıp!

İşte karakterimiz tatlı mı tatlı, 30'una gelmiş ama hala evlenememiş, evlenmeyenlerin kahramanı Efsun. Efsun belki evlenmek istiyor ama karşısına çıkmış mı öyle evlenecek adam. Kitabımızın ilk yarısında Efsun ailesi ile savaş içine giriyor, en sonunda da yenik düşüyor. O sevmediği koca peşinde koşan kasıntı kadınlara dönüyor. Bir de kendini bir güzel kaptırıyor ki...

Tam böyle dönüşüm geçirmişken hayatının aşkıyla karşılaşıyor. Çocuğun hoşlandığı kızdan eser kalmamış tabii. Efsun'un aklı başına geliyor mu bilinmez ama siz kitabı bir okuyuverin hemen. Karırı siz verirsiniz. 

Ben ikinci kitap için isim buldum: Evin Kadar Konuş yada Çocuğun Kadar Konuş olabilir. Ben önerimi yapayım da.

Şöyle güzel bir sözle bitireyim yorumu:

“Ey Türk kızı! Birinci vazifen, 10 saniyelik basit bir konuyu 1 saatlik problem yumağına dönüştürmek üzere erkeğine trip atmak, onu çıldırtmak, zıvanadan çıkarmaktır!”






RELATED POSTS

2 yorum

  1. bu kitabı kaçtır görüyorum ve duyuyorum anlattıklarınla da ilgimi yeterince çektin canım sanırım alıp okumak için sıraya konulmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye edebileceğim bir kitap okuması kolay ve eğlenceli :)

      Sil