Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

10. GKK Blog Turu \\ Petey - Ben Mikaelsen \\ Kitap Yorumu

19:49 Keiradaisy 0 Comments Category : , , ,


Beş dakika önce kitabı bitirdim ( evet kitabın sonunu son güne sakladım) ve boğazımda bir düğümle bu yorumu yazıyorum.

Okullarda okutulacak bu kadar güzel kitaplar varken sıkıcı, insanın uykusunu getiren kitapların zorla okutulmasından dolayı çoğu kişi kitap okumayı sevmiyor diye düşünüyorum. İnsanın bakış açısını değiştiren kitapların okunmasını da destekliyorum.

Öncelikle Petey’in çocuk kitabı olmadığını düşünsem de (çoğu yerde ağladım be böyle çocuk kitabı mı olur) herkesin bu kitabı okuması gerektiğini kanısındayım. Özellikle


çocukların… Çünkü çoğu insan ne yazık ki özel insanlara tiksintiyle bakıyor, bir önyargıları, korkuları var. Zihinsel engelli olanlara ise daha kötü davranıyorlar, anlamıyor nasıl olsa deyip geçebiliyorlar.

“Hepimiz, doğduğumuz andan itibaren ölürüz. Yaşamak, o yüzden bu kadar önemli.”

Petey’i ele alırsak onun olayı çok daha farklı, o zihinsel engelli değil ama herkes ona öyle davranıyor. Yanlış teşhis sonucu herkes onu zihinsel engelli olarak görüyor. O sadece düzgün olmayan bir bedenin içine hapsolmuş zeki ve hayat dolu bir insan.

Okurken insan üzülüyor, ağlıyor, seviniyor. Kendini bana böyle olsaydı acaba yaşayabilir miydim demeden edemiyorsunuz. Hayatınızın büyük kısmında hareket edemediğiniz bir hapishaneye hapsolup, herkes tarafından zihinsel engelli muamelesi gördüğünüzü düşünün.

Petey 2 yaşındayken zihinsel engelli olduğu için ve ailenin maddi durum yetersizliğinden dolayı bir akıl hastanesine yollanıyor. Aslında beyin felciyle doğan Petey doktorların yanlış teşhisleri sonucu zihinsel engelli kabul ediliyor.

Ufacık yaşında terk edilse de hayata sıkıca tutunur, onu anlayan insanlarla tanışır, en ufak şeylerden bile mutlu olur ama zamanla sevdiği insanlar bir bir giderler, Petey’i terk ederler. Gerek yaşlılıktan, gerek başka yerlere yollanmalarından dolayı.

Öyle görünüyor ki insanlar dostlarını kaybedince var olma nedenlerini de yitiriyor.”

Yıllar çabucak geçer, Petey çok sevdiği dostlarını teker teker kaybeder, en sonunda karar verir bundan sonra kimseyi sevmeyecektir ama hayattan da zevk alacaktır. Huzurevine nakledildiğinde işte bu kararını almıştır. Ta ki Trevor Ladd hayatına girip, ona yardım edene kadar.
Ailesinin sürekli taşınmasından dolayı arkadaşı olmayan Trevor, ilk başta ne kadar önyargılı davransa da zamanla Petey’i ne kadar sevdiğini fark eder.


Unutmadan ekleyeyim bu kitap gerçekten uyarlanmıştır ve hikayenin %90’ı gerçektir.

RELATED POSTS

0 yorum