Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Masumiyet Çağı (1993)

20:27 Keiradaisy 0 Comments Category : ,


İçime bildiğin fil oturdu. Film bitiminde (elbette kitapta da) düşündüğüm şey aynen bu oldu.

Masumiyet Çağı etkinliğimiz sayesinde 1993 yapımı bu Amerikan filmini izlemiş oldum. Kitabın üstüne filmi izleyince daha iyi oldu aslında. Her ne kadar genelde kitap uyarlamaları güzel olmasa da bu bildiğin kitabı izlemek gibi oldu. Çok ciddiyim gayet başarılı bir yapımdı. Neredeyse her sahnede kitabı okuyormuş gibi hissettim. Oyuncuların buna etkisi çok büyük tabii ki. Newland Archer’ı benim çok karizmatik bulduğum Daniel Day-Lewis canlandırıyor. May rolünde Makas Eller ve Dracula’dan tanıyabileceğiniz Winona Ryder, Olenska rolünde güzeller güzeli Michelle Pfeiffer yer alıyor.




Filmin konusuna geçeceğim şimdi. Ondan sonra tüm sinirimi aktardığım spoilerlı yorum var.
Newland Archer, hayatının aşkı olan May’i nişanını erken duyurmak için ikna etmiştir. Ama tam o sırada May’in kuzeni Olenska  gelmiş, üstünde olan skandaldan dolayı da gündeme bomba gibi düşmüştür. Nişan açıklamasının pek takılmaması da Archer’ı sinir etmiştir.
Archer her ne kadar Olenska’ya ilk başlarda sinir olsa da çekimine kendini kaptırmıştır. Yani bildiğiniz sırılsıklam aşık olmuştur. Şimdi geriye tek bir soru kalmıştır. Katı kuralların hüküm sürdüğü bu toplulukta May ile mi evlenecek, yoksa sevdiği kadınla uzaklara mı gidecektir?



-spoiler-

Toplum yüzünden kavuşamayan aşıkların hüzünlü hikayesini anlatıyor film… Toplum dışında, evleneceğin kızın kuzenine aşık olmakta var tabii!


Archer bir avukat olarak, Olenska’nın boşanma işlemlerine bakması için çağrılıyor. Ne kadar kadın özgürlüğünden yana olsa da Archer, Olenska’yı bu işten caydırıyor. Aralarında başlayan aşk kıvılcımlarını görmezden gelip, May ile ilişkisine devam ediyor. Ta ki Kont Olenska’nın karısını geri istediğini duyana dek. Aşkları ne kadar karşılıklı olursa olsun, Olenska bu durumu kabullenemiyor.  Yani onu reddediyor.  Archer ne kadar Olenska’yı severse sevsin gidip May’le evleniyor. Kız sana açık açık demedi mi eğer Olenska’yı seviyorsan benim yüzümden ondan vazgeçme diye? Ehhh o zaman niye gittin de evlendin be adam? Evlenemeyeceğini söyle git uzaklara, al yanına Olenska’yı. Kimin haberi olacak ki? Şimdi ben buna nasıl sinir olmayayım…

Evlendikten sonra da May’de bazı değişiklikler oldu elbet. Hani şu her denileni kabul eden kadınlara döndü. Kendi fikirlerinden yoksun… Archer’ın hiç istemediği biri olup çıktı yani. Yine de Archer eline fırsatlar geçse bile May’i bırakamadı. En büyük nedeni ise May’in ona hamile olmasını söylemesiydi. Buradan sonra da zaman hızla geçti. Çocukları oldu, büyüdüler, evlendiler. May zatürreeye yakalandıktan sonra öldü… Archer her ne kadar Olenska’yı sevse de May’in ölümü onu gerçekten üzdü. Henüz 57 yaşında olan Archer, oğlunun isteği üzerine yanına gitti. Oğlunun Madam Olenska ile görüşeceğini öğrendi. Meğersem çocuk (çocuk dediğime bakmayın koskoca adam) olayları zaten biliyormuş. Annesi May ölüm döşeğinde onu yanına çağırıp anlatmış. “Babanıza güvenin,” demiş “Ondan istediğimde en sevdiği şeyden vazgeçti…”
Archer ne yazık ki Olenska’nın evinin önüne gitse bile içeri girmiyor. İşte içime film oturdu dememin nedeni bu.  Ne olurdu içeri girseydin de mutlu olsaydın. Bizim de içimize fil oturmazdı Archer…

-spoiler-

Bu da böyle bir filmdi işte. İzlemenizi tavsiye ederim. Film 139 dakika sürüyor. Ben bazı işlerim çıktığından birkaç yere yarım bırakmış olsam da bitirdiğim için oldukça memnunum.


Şimdi ben bir de gif yapmaya başladım... O yüzden bol bol ekledim onlardan. Çoğu Olenska hakkında ama yapacak bir şey yok.


Çok doğru demiyor mu sizce de? Bu zamanda bile geçerli olan bir konu üstelik.




Nedense bu gifin sonunda May'in söylediği "Kaçalım mı?" gözükmüyor. -_-
Bana yapılan bir komplo bu bence. Arthur'un yeni gelen kitaplarından zevk almadığı bölümü ekleyemedim bile. Ekleyince sadece boşluk gözüküyor...



Bu kadın gerçekten çok güzel ya. Şu yaşı ilerledikçe güzelleşenlerden.




Not düşeyim dedim; biliyorum etkinlik biteli çok oldu ama ben şimdi yayınladım. Zaten daha önce tur sayfamızda yayınlamıştık, o yüzden gerek görmemiştim...


RELATED POSTS

0 yorum