Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Frozen - Karlar Ülkesi

16:16 Keiradaisy 5 Comments Category : ,


Gerçekten çok fazla animasyon izlediğimi düşünmeye başladım. Sonuçta yazdığım filmlerin çoğu animasyon. Ama onlar daha kolay anlatılıyorlar ve izlemesi de çok zevkli.

Gelelim filmimize küçükken gelişen bir olay sonucu Elsa (abla) dışarı çıkmamak üzere odasına giderken, prenses olan bu kızın buz yaratma gücü nedeniyle tüm saray dışarı halka kapatılır. Kendi kardeşi dahil kimse gücünden haberdar değildir.
Taç giyme töreninde kardeşinin daha o gün tanıştığı bir adamla evleneceğini duyan Elsa güçlerine hakim olamaz ve ortalık karışır. Bundan sonra Anna, kaçan ablasını bulmak ve karlara gömülmüş ülkesini kurtarmak için yeni bulduğu arkadaşı ile yollara düşecektir.

Hiçbir animasyon film için kötü konuşamam. Hepsi birbirinden güzel aynı bu film gibi. (Bu arada şunu açıklığa kavuşturmak lazım benim genlerimde çizgi film izleme merakı var. Ailecek oturup izliyoruz yani.) 
Seslendirmede birbirinden güzel oyuncular göze çarpıyor : Kristen Bell, Jonathan Groff, Idina Menzel, Alan Tudyk...

-spoiler-


Filmde klasik şeylerin olmaması için başka yollara başvurmuşlar ki bunlar benim için çok tahmin edilebilir oldu. Örnek verelim; ne kadar iyi görünce de prens aslında kötü. 12 abisi olunca bu ülkedeki prenseslerden biriyle evlenip tahta geçmeyi planlamış. İkincisi bir yerde Kristoff (Anna'ya yolculuğu sırasında yardım eden) arkadaşları olduğundan bahsediyor. İşte o an troller diye bağırdığım andır ki gerçekten de troller "ailesi"çıktı. Tamam sonuncusuna geldim. Ablası Elsa yanlışlıkla kızın kalbine buz atıyor. Ölecek olan Anna sadece sevgiyle yapılan bir hareket kurtarabilir. Filmdeki herkes ve yanımdakiler bunu öpücüğe bağlamış olsalar da ben yemedim.

 -spoiler-


Türkçe dublaj olayında "Let it go" şarkısı "Aldırma" olarak çevrilmiş. İlk dinlediğimde bu kadar da saçmalamayın demiştim. Ama filmi izledikten sonra Türkçe çeviri olarak konulabilecek en iyi kelimenin bu olduğunu fark ettim. Sonuçta anlam olarak birbirine uyan bir kelime bulmuşlar. 

Let It Go




 Bu resmi buldum... Bu ikisini kim düşündüyse çok iyi düşünmüş arkadaş. Benim aklıma ikisini yan yana koymak hiç gelmedi. Birlikte mutlu olmazlar mıydı? (Bilmeyenler için Efsane Beşli filmi. Bir izleyin derim.)



 The cold never bothered me anyway


RELATED POSTS

5 yorum

  1. animasuyon seven birinu daha bulmak ne guzel. ben pixari severim ala burda disney tek basina girismis animasyon isine karakter cizimmlerindeki uslup farki kendini gistermis filmi seyretmedim ama masali nasil uyarladiklarini merak ettim firsat bulursam aklimda ins. bu arada blog deposundaki oylamada oyumu size verdim. ben de ailebloglari katagorisindeyim. pek animasyon seyrettiklerimi yazamamis olsam da bloguma da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle izlemenizi öneririm :) Gerçekten çok güzel bir animasyon. Blogunuz da çok hoşuma gitti bu arada. Kendimi yazılarınızı okurken buldum. Bir gün oturup tüm yazılarınızı okuyacağım :)

      Sil
  2. Ayrıca müzikleri çok güzeldi. Bu arada kim olduğunu bulamadım ama Türkçe şarkıyı seslendiren sanatçımız orjinalinden çok daha güçlü söylemiş diyebilirim.

    YanıtlaSil
  3. Animasyon filmleri çok güzel çeviriyorlar Türkçeye. Dublajlı film seyretmeyi sevmiyorum ama animasyonda ilk tercihim Türkçedir.

    YanıtlaSil
  4. Karlar Ülkesi! Çok sevdiğim bir animasyondur. ^_^

    YanıtlaSil