Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

4. Gezgin Kitap Kardeşliği ile Blog Turu 6. Gün - Uzun Dünya Kitap Yorumu ve The Long War

15:14 Keiradaisy 4 Comments Category : , ,



Okul, ders, staj derken kendimi başka bir yerde olmak isterken buldum. Şöyle kimsenin olmadığı, doğayla iç içe olabileceğim bir yer. Alırdım elime kitabımı yatardım çimenlerin üstüne doya doya okurdum…

İşte 4. Turumuz olan Uzun Dünya’da da olan şey aynen bu. Milyonlarca, milyarlarca dünya düşünün! Hepsi sadece bir ‘Adım’ uzağınızda. İstediğiniz zaman sadece ufak bir mekanizma ve patatesle bu dileğinizi gerçekleştirebilirsiniz. Tabii doğuştan “Adımlayıcı” olanlarınsa buna hiç ihtiyacı yok.
İşte bizim ana karakterimiz Joshua da onlardan biri. Ne olduğunu tam olarak kavrayamadığım ama kendisine bayıldığımı çekinmeden söyleyeceğim Lobsang ile bu Uzun Dünyaları keşfe çıkıyorlar. Karşılarında çok uzunnnn bir yol var ve bilinmeyen bir sürü şey…


Beni düşündüren şeylerden biri acaba Uzun Dünya’ya kavuşsaydık ne olacağı. Ve kitabın bir bölümünde işte benim duygularım yer alıyor:




-spoiler-
Şimdi spoilersız bölüm olmaz. Bazı arkadaşlarımın kitabı okumadan beni dürtükleyerek detaylı bilgi aldıkları oldu. Onlara böylesi daha heyecanlı geliyormuş…
Joshua ve Lobsang yan yana getirilmesi çok garip iki kişilik. Joshua kendi başına takılmayı seven, dünyalar arasında sıklıkla gezinen ve adımlama konusunda oldukça ün yapmış biri. Bunun nedeni 13 yaşındayken ilk adımladığında yaşıtları gibi oraya buraya kusup (adımlamanın yan etkisi) ağlamamış bunun yerine paniklemiş çocukları teker teker geri yollamıştır. Lobsang ise… Nasıl anlatsam. Bir zamanlar insan olduğunu kanıtlayan felaket gelişmiş ve gelişmeye devam eden bir robot. Yani geçici olarak kendini robotların içine hapsedebiliyor, ya da bir zeplinin. Anlatması oldukça zor işte.İşte bu ikili diğer dünyaları keşfetmek için yola çıkıyor. Zararsız trollerle ve onları öldürmeye çalışan elflerle karşılaşıyorlar. Ama sonradan keşfettikleri olay ile gezi değişik bir boyuta geçiyor. Troller, elfler ve diğer insansılar bir şeyden kaçıyorlar. Bunu bulmakta işte bu ikiliye ve onlara sonradan katılan sürpriz bir isme kalıyor.
-spoiler-


Konuyu geçtiğimize göre kitap hakkındaki düşüncelerimi yazmaya geçebilirim. Tam anlamıyla bayıldım. Genellikle okuduğum bilimkurgu kitaplarında başları olağan-sıkıcı geçsene bunda tam tersi olarak direk olaya dalmaları çok güzel olmuş. Yani adımlamanın nasıl olduğunu anlatarak bizi direk konuya dahil etmişler. Normalde okurken çoğu zaman sıkıldığım unsurlara hiç rastlamadım. Çabucak bitti kitap. Şimdi de ikinci kitap hasreti çekmeye başladım!! Nerede bu ikinci kitap!
Tabii bizi bu kitaba kavuşturan İthaki yayınlarına da teşekkür etmemek olmaz. Biz dayanamayıp ikinci kitabın konusuna baktık. Sizle de paylaşmasaydık olmazdı. İşte ikinci kitabımızın konusu:


THE LONG WAR

Bir nesil Uzun Dünya’nın olaylarından sonra, insanlık Adımlama sayesinde yeni dünyalara açıldı. bir zamanlar  Joshua ve Lobsang’ın öncülüğü sayesinde, şimdi  hava gemileri  filoları  Amerikan kültür ve  ticaretini taşımakta.
Bunun yanında insanlık Uzun Dünyayı şekillendirmeye çalışmış ama bunun sonucunda Uzun Dünya insanlığı şekillendirmiştir… Valhalla denilen yeni bir 'Amerika', Veri Dünya'dan bir milyon adımdan uzakta gelişmekte, Uzun Dünya'nın bol ortamında düzeltilmiş temel Amerikan değerleriyle ve Veri hükümetinin kontrolü altında Valhalla  husursuzca büyümektedir.
Bu arada Uzun Dünya , zarif yarı insansı  trollerin şarkısıyla dolmakta  ama troller insanlığın düşüncesiz sömürüsüne karşı tepki oluşturmaya başlıyorlar… Artık evli bir adam olan Joshua, Lobsang tarafından çağrılır. Amacı ise Uzun Dünya'yı hiç görülmemiş bir savaşa sürükleyecek tehdit edici çoklu krizle başa çıkmaktır.



Bir de Joshua'nın ismini bir araştırayım dedim. Joshua 'Kurtuluşun Tanrısı' demekmiş, soyadı Valiente ise ispanyolca cesur anlamına geliyor. Sanırım özellikle seçilmiş. İlk defa bir karakterin adını araştırdım... 
 Unutmadan çekilişimiz hala devam ediyor.  Yoksa siz katılmadınız mı? Bu muhteşem kitabı kazanmak için aşağıdaki çekilişimize katılın. Ayrıca facebook adresimizdeki çekilişe katılarak şansınızı arttırabilirsiniz!



a Rafflecopter giveaway

RELATED POSTS

4 yorum

  1. Ne Joshua evleniyor mu ?
    Sally ile mi ? Kim ? Kim ? Off ikinci kitabı çıkartın :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Sally'dir. Ben çok yakıştırdım onları.

      Sil
    2. Ben de aynı soruyu sordum Hilal :D Jashua benimle evleniyor aslında buradan açıklıyorum :P

      Sil
    3. Ya aslında Joshua bana teklif etti ama ben gönlümü ilk turumuzda ki Gray'e kaptırınca olmadı :)

      Sil