Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Tutku - Lauren Kate

21:23 Keiradaisy 0 Comments Category :


Zamanın başlangıcından beri süren bir aşkın gerçekliğini öğrenmek için ne kadar geriye gitmek gerekir ?


Beni yakalayamazsan, cesaretini kaybetme
Beni bulamazsan, aramaya devam et
Bir yerlerde durmuş seni bekliyorum.
-WALT WHITMAN, Kendi Şarkım



Tutku bitti! Seri ilerledikçe bazı kitaplar bozulur, insanı sıkar ya bu kitapta öyle bir şey yok arkadaş. Çok heyecanlı, beklenmedik ve aşk dolu.
Ebeveynlerinin bahçesini altüst edip tozla kaplı bir savaş alanına çevirmelerinin ardından Lucinda gerçeğin peşine düşmeye karar verdi ve bir duyurucunun içine girdi. Artık kimse onu kararından geri döndüremez, buna kendisi de dahil çünkü nasıl yapacağını bilmiyor.
Luce'un tek istediği geçmişini öğrenmek, başkalarından duymak yerine bizzat hissetmek istiyor. Haksız da sayılmaz. Benim de başıma böyle bir şey gelse (nerede o günlerrr!) ben de her şeyi öğrenmek isterdim. Siz istemez miydiniz?



Bunun yanında Daniel'den şüphe edenler, nasıl olur da Luce yokken başkalarıyla takılır, ona hiçbir şey anlatmaz diyenler kararlarından anında vazgeçecek. Daniel'in sonsuz sevgisi, aşkını kaybettiği her an öyle bir anlatılmış ki Luce'u felaket kıskanmış ve Daniel'a da çok üzülmüş durumdayım. Kısaca söylemek gerekirse herkese bir Daniel lazım. Dünya o zaman çok daha güzel bir yer olurdu.
Seriyi sevmemin en iyi nedenlerinden biri Luce'un ezik bir tip olmaması. Demek istediğim hiçbir şeyden hemen vazgeçmeyip, kendine acımayan ve kararlarının arkasında duran bir kız. Öyle her şeye ağlayıp da depresyona  girmiyor. Kitaplarda böyle kızlara daha çok yer verilmeli. 



Bizde neden karton kapak yoktur ki?
 Ciltli kitaplara hastayım. Hem kolay yıpranmıyor hem de daha hoş görünüyor.


                                -  Spoiler -

     Spoilerlı bir bölüm koymasam olmazdı.       Aşağıda Luce ve Daniel'ın kitapta hangi tarihlere gittiği ve Luce'un sahip olduğu diğer isimler yazmakta. Üşenmedim yazdım her birini. Bir de Daniel ile ilgili bir spoilerım mevcut: Daniel aslında önceden nişanlanmışş!!!! Tabii 5000 yıl öncesinden bahsediyorum, kendi rızasıyla olmayan bir nişan. Firavun isterse yapacak başka çare yok...      Bir de Cam konusu var. Cam'in neden kötü tarafa geçtiği anlatılıyor : Cam aşık olamayacağı - sonuçta kimi sevse ölecek ve kendi durumunu da açıklayamıyor zaten - kötü tarafı seçmiş bir nevi. Hem de bu kararı Daniel ile kavgasından ve Lilith'ten ayrılmasından sonra veriyor.
     Bir ara Luce ölen Çin kralının fark edilmemesi için onun zırhını giyiyor ve savaşa önderlik etmek üzere - sadece arabada oturacak - yola çıkıyor. Neden bilmiyorum ama bu sahneyi Mulan'ın çarpık bir versiyonuna benzettim.

Bunlar gittikleri yerler,  bir spoiler daha patlatayım bazı bölümler Daniel'ın ağzından. Yeyyyyyy!!!




Moskova -15 Ekim 1941
Milona, İtalya - 28 Mayıs 1918
Helston, İngiltere - 18 Haziran 1854
Tahiti, Fransız Polinezyası - 11 Aralık 1775
Prusya - 7 Ocak 1758
Lhasa, Tibet - 30 Nisan 1740
Versay, Fransa - 14 Şubat 1723
Paris, Fransa - 1 Aralık 1723
Londra, İngiltere - 29 Haziran 1613
Merkez, Grönland - Kış, 1100
Chichen Itza', Mazoamerika - 5 Wayeb' (Yaklaşık Olarak Milattan Sonra 20 Aralık, 555)
Kudüs, İsrail - 27 Nisan 2760 (Yaklaşık Olarak M.Ö. 1 Nisan 1000)
Yin, Çin - Oing Ming (Yaklaşık Olarak M.Ö. Nisan, 1046)
Memphis, Mısır Peret - "Ekim Zamanı" (Sonbahar Yaklaşık Olarak M.Ö.  3100)
Cennetin Kapısı Sonbahar
Savannah, Georgia - 27 Nisan 2009




Burada da Luce'un zaman içinde değişen isimleri var. Modern zamandan geçmişe doğru.
Luce
Lucinda
Lucy
Lucia
Luschka
Prenses Lys
Ix Cuat
Lu Xin
Layla



  -  Spoiler  Bittı -


ALINTILAR




"Burada," dediğini duydu.
Rusça.
"Büyükanne," Kristina büyükannesinin kolundan tuttu. Neredeyse ağlamak üzereydi. "Naziler... Buradalar, değil mi?"

"Biz her zaman birbirimizi bulacağız," diye karşılık verdi Daniel onu havaya kaldırıp bağrına bastı. "Her zaman."
Sadece tiksindiğini hissediyordu.
"Hepiniz her defasında seyrediyor musunuz?


"Ah, ölmüş olmalıyım," dedi kocaman açtığı gözleriyle ona bakarken. "Sen bir meleksin. Öldüm ve Cennet'e geldim, öyle değil mi?"

"Sanırım ziyaretimi uzatıp seni bıktırdım. Vaktini almak istemem."


"Öp beni." Sesi boğuktu.



"Altında ne var? Bunlar converse mi? Şaka yapıyor olmalısın."


"Neden onu seviyorsun?" Tüm bu kelimeler Luce'un ağzından aniden çıktı. "Ona aşık olmana sebep olan şey ne, Daniel?"

"Seni yok etmenin bir yolu var mı?"
"Seni bu Duyurucuya çantaya tıkılan bir kedi gibi zorla sokmam mı gerekiyor? Hadi gidelim."

"Hayır. Lütfen. Ah Tanrım, yapma! Atlamana dayanamam."
..."Ah her neyse?" Cam lokmasını çiğnemeye devam ederken omuzlarını silkti. "Durma atla. Luce'a iletmemi istediğin her hangi bir mesajın var mı?"


"Çok... Fazla sevgi var," dedi Luce ve o anda göğsünde bir alev parladı.

"İnsan kurban etme töreni," dedi Luce yavaşça.
"Hala buradasın..." Ağlıyordu. "Beni görebiliyor musun? Gerçek beni?" (Daniel)
"Seni görebiliyorum."

"Ama her defasında ölüyorum."

"Henüz veda etmeye hazır değilim," diyerek tüyler ürpertici bir sesle fısıldadı.  "Anlarsın ya, seni çok sevdim. Hayır, bekle, sebebi bu değil. Sana... Hep çok düşkün oldum."









RELATED POSTS

0 yorum